Välkommen till min blogg!

Mitt foto
Jag heter Charlotte och bor i centrala Göteborg, där jag driver en butik. Vid sidan om arbetar jag som inredare och stylist. Så länge jag kan minnas har jag varit helt galen i allt som är vackert. I åratal har jag samlat bilder på vackra hem, möbler, konst...ja allt som gör mig glad och som får min kreativitet att blomma. Min blogg är ett sätt för mig att arkivera det jag gillar och som inspirerar mig! Självklart vill jag dela med mig av detta till andra som är som mig ;-) Jag blir jätteglad om du skriver lite sköna kommentarer till mina inlägg! Love from Blackbird

torsdag 18 augusti 2011

TOGETHER WE CAN HELP

Dos Family har satt igång en blogginsamling för folk på Afrikas horn. Jag hänger såklart på och har skänkt en slant! Snälla gör det du med! Gå in här...och ge ditt bidrag! Om du är bloggare kopiera detta inlägg och sprid det vidare!

Blogfriends visit here and help!




Jag mår verkligen dåligt när jag tittar på den här bilden..ändå kan jag inte sluta titta på den..plåga mig själv... Allt annat än att hjälpa människorna i Afrika känns just nu ganska meningslöst och ytligt. Vi har det för bra och gnäller för småsaker. Idag har jag till exempel varit irriterad över att kaklet i köket inte blev riktigt så som jag hade tänkt mig..hur kan jag med? När jag tittar på bilden skäms jag och lovar mig själv att sluta klaga. Klaga på att maten på restaurangen inte var tillräckligt varm eller att kycklingen var lite seg... Jag har i alla fall mat på bordet och kan äta mig mätt varje dag. Ibland orkar jag inte ens äta upp...

VI MÅSTE HJÄLPAS ÅT!


1 kommentar:

  1. My name is Charlotte too!
    Lovely to have found your World here...
    You show some beautiful design inspiration!
    hugs
    Char.x

    SvaraRadera